lørdag 26. mai 2012

Helt nytt liv i nytt hus

Yes, da har vi fått bodd oss inn litt i rekkehuset vi kjøpte. Hverdagen her kan nesten ikke sammenlignes med det vi hadde i byen. Her er unger på alle kanter, så Leah Kristin er nesten ikke hjemme lenger. Hun er enten sammen med naboungene eller på trampolina. Vi voksne har brukt tida til å pusse opp. Først mala vi stua oppe og nede, så gikk badet (sånn halvveis), og nå har vi, med mye hjelp av svigersan, satt opp kjøkken. Det stod tidligere på Medby, og er 30 år gammelt, men helt nyoppussa og fint. Vi har satt inn ny ventilator og benkeplater, og resultatet blir kjempebra når det står alt er ferdig. De siste dagene har Kristian brukt på maling av de gamle kjøkkenskapene på den andre veggen, og gammelt blir som nytt også der.
De neste 3 ukene skal et firma fra Melhus pusse opp badet vårt. Vi har kjøpt helt nye møbler, og gleder oss til det står ferdig.

Selv om vi ikke har bodd her så lenge, kan jeg med hånda på hjertet si at jeg ikke angrer ett sekund på at vi kjøpte her. Naboene våre er herlige folk som vi begynner å bli glade i, både på den ene og den andre sida. I dag har familien i C (vi bor i A) vært her på kaffeslaberas på terassen. Kjempetrivelig, helt til vi oppdaga av Leah var borte. Etter noe roping på henne, samt sykling rundt i området, fant jeg ut at jeg skulle sjekke senga hennes, og der lå det en søt, snorkende pike vet du :) Ekkelt med leteaksjon, men hun var nå heldigvis ikke langt unna.

Ellers har min kjære vært flink handyman, samtidig med at han begynte å jobbe igjen. Resturanten han jobber på har pussa opp i nesten 5 mnd, så han har hatt mye fri, for å sei det sånn. Han har virkelig stått på her, flinke mannen min!

Her skal kvelden nytes, og vi håper du har en fin pinse :)

Ingen kommentarer: